Tradisyonel olarak demografik bilgilere göre mimarilmaktadır ancak genel ağ içinde müşterilerinizi tam olarak saptamak midein Google Analitik platformunun şehir analizleri midein sunmuş olduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi eşya ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu ya da şehir izlem kimliğini sitenize ulamak kifayetli olacaktır. Müşterilerinizin yaş, cinsiyet, okul, hasılat ve ilgi alanları kabilinden bileğişkenleri belirleme edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Farklılaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların işletmeniz midein farklı bileğerlere malik olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En kıymettar olan müşterilerden atılmak suretiyle, bir sıralamada gezmek, çabaların en çok üstünlük esenlayacağı kesime yöneltilmesine imkân esenlar. Böylece müşterinin bileğerine ve gereksinimlerine odaklanacak işletme davranışını web sitenizde elde etmek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin esenlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki ihtimam, üzerinde durulması müstelzim en önemli konudur. En mualla etkinliği, akla yatkın maliyette masnu zorunluluğu bir şirket midein kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web şehir kavramının alıcı merkezli son yıllarda yaşadığı mübadele hakikaten akılalmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakıldığında 1990’li yılların “ne bulursam onu alırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Bildirme ekonomisinin ön planda evetğu bu dönemlerde web sitelerinde mahal kayran ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, müstehlik tercihlerinin son plana atılmasına dünya hazırlıyordu. Peşi sıra 2000’li yıllar geldi, web sitelerindeki ürün ve ihtimam çeşitliliği artmaya mebdeladı. Bu noktada müşterilerin umumi eğilimi “neyi alabilirsem onu küçümsemeım” biçiminde bileğişti. 2010’larda web sitelerindeki çağcıl anlamdaki vürutmelerle yan yana imdi “ne istersem onu alırım” dönemi mebdeladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç bel kemiği radde balaban gösteriş oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği akılalmaz halde arttı ve müşterilerin tercih mümkünlıkları çoğaldı.
▬ Selen ve iletişim teknolojilerini dinamik kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok kolay erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik mimarilar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım kanalına sağlam iş süreçlerini bileğiştirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim olası evet.