Kişinin yaşadığı toplum zarfında kıymeti olan , kabiliyet, tutum ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı binalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına makul ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma göre;
· Eğitim bir süreçtir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değmeseletirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç bel kemiği öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler yürekin özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme yürekin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değmeseleebilir, ancak sürecin doğbeyı değmeselemez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşkın filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, ölümlü yürekin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere makul olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye tamamlanmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir tasavvur ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yöntem olarak ele tuzakındığında ise terbiye sisteminin üç bel kemiği ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; mektep zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, imtihan payanları kadar istenilen davranış değmeseleiklikleridir.