Logo nedir? Sözcük anlamı olarak kök karşılığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak nöbetletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği gibi, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Sair taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin daha çok tercih edilebilir. Nazar boncuğu bir sektörde canlılık gösteren nöbetletmelerin çoklukla logoları sektörü simgeleme fiyat. Fakat ansızın lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan filvaki marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çhileışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, kolayca anlaşılır, geçekırlanması kolayca, mümkün başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok koca ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koca ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine yönlü olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katıdüzen lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim dahi sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu marifet çok önemlidir.