Klima cihazının zamanı adamlık derece eskidir. İlk insanoğlu vücut ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor çıkarmak dâhilin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin akarsu gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk muhteşem yararlanma kayranını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her saat 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam fail yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir süreçtir. Günümüzde insanoğlu, elan palas ve semereli evetşayabilmek dâhilin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç yıl öncesine derece klima lüks olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya nöbetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik oldu. çıktı klima bulunmayan nöbetyerlerinde kimse çalışmak istememektedir. Önce nöbetyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor aygıtı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat serinlemek dâhilin kullanılan bir aygıt olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak dâhilin tercih edilen aygıt yapmıştır. Klima yararlanma alışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği karşısında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin ülke koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana muvafık seçilmemiş olması, yeterli servis desteğinin katkısızlanamaması, mevsuk montaj icraatının strüktürlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Soylu erki ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin nezdinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate alınmalıdır. Klima aygıtı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak bayağı bir araştırı strüktürlmalıdır.